Translate

torsdag 15 mars 2012

Recept: Pollykladdkaka

Barnen vaknade som vanligt tidigt och jag är supertrött, men som tur är det snart helg. Ska försöka göra en riktig röjning idag innan jag åker till jobbet, för det är så skönt att det ser någolunda ut här hemma inför helgen, så man inte behöver ha det över sig.

Imorgon är det tjejkväll men brudarna och jag tror jag ska ta och göra en kladdkaka med pollygodis att ta med mig.

Pollykladdkaka

POLLYKLADDKAKA

Ingredienser

1 påse polly 220g
1 st Mörk choklad 250g
175 g smör
3 st ägg
2 dl socker
1 dl vetemjöl

Sätt ugnen på 175grader.
Smält smör och chokladen tillsammans i ett vattenbad.
Vispa ihop ägg och socker poröst.
Rör ner chokladsmeten och tillsätt mjölet till en slät smet.
Lägg i pollygodiset och rör om.
Häll över smeten i en rund springform eller i en vanlig pajform.
Grädda i mitten av ugnen i 30-35 min.

Servera den ljummen eller sval tillsammans med grädde, glass eller bär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar