Translate

onsdag 14 mars 2012

Tummen ner till kommun!

Igårkväll var jag med Moa på barngympa i Skorped. Till en början var hon lite blyg, men efter en stund så var hon i full fart tillsammans med de andra barnen. Jag såg hur det lyste i hennes ögon när hon klarade balansgången och hur hon vågade hoppa ner från den "höga" plinten. Det värmde så inom mig när jag såg hur roligt hon tyckte de var. Så de blir fler gånger...

Helena ringde mig igår och berättade att kommunen har tänkt att avveckla våran lekpark. Jag blir så jädrans förbannad! De kan dom glömma.. Vi ska göra allt för att få behålla den. Barnen ÄLSKAR ju att vara där under hela våren, sommaren och hösten.. De träffar andra barn och får leka tillsammans, medan man själv håller lätt koll på dem från tomten. Hur perfekt som helst. Meeen, de ska alltid vara nått.. Vi ger oss inte!

Ska nog gå kursen inne i stan om hur man lär sig att använda Photoshop. Skulle vara så himlarns roligt.. Men, den är två gånger, två söndagar i rad. Och som ni vet jobbar jag varannan helg, så då måste jag först få ledigt. Hmm..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar