Translate

söndag 18 mars 2012

Målning på schemat.

Söndagmorgon och för ovanligheternas skull så fick vi sovmorgon till klockan kvart över sju. Typiskt då att Niklas åkte tidigare i morse för att jobba, så han fick inte njuta av det. Han ska jobba några timmar idag för att ta igen missad tid till veckan.

Barnen och jag ska åka en sväng till Mellanselskiosken idag för att köpa nya krukor till fönstren i köket. Sedan åker vi nog en sväng till deras kusiner för att säga hejdå, eftersom dom åker till Vancouver i veckan. Har några resepresenter som barnen ska få.

Ikväll ska jag försöka måla Rasmus säng. Ja, den får bli VIT. Men jag tror bara att jag ska grunda den lite slarvigt, kanske blir de två varv beroende på hur det ser ut. Och lite puts därefter så den blir sådär härligt nött. =) Får se om jag kan lägga in nån bild på den senare ikväll.

1 kommentar:

  1. Nu minns jag inte exakt var jag läste det och hur man gör exakt men jag har för mig att man efter första varvet måla kunde gnugga med ett ljus innan andra varvet för att få lite sliten look. Du får googla på det :-)

    SvaraRadera