Translate

torsdag 8 mars 2012

Närmare 30 än 20

Idag är det den internationella kvinnodagen och passande nog blev jag född den dagen. Pappa skulle vara speaker på skidansdag i Skorped och mamma hade gått över tiden i ca två veckor tror jag. Medan mamma gick runt och surrade bland allt folk så började hon känna att hon fick värkar. Hon gick in till rummet där pappa var och sa att dom nog var tvungen att åka in, men de hon fick till svar va: - Men håll dig ett tag till, det här slutar om bara nån timme. Haha.

Igår var jag ledig. På eftermiddagen var vi över till Helena och barnen en sväng, men med en vild liten Rasmus blev besöket kort. Han gör ALLT som man inte får göra och jag blir galen! Han kastar grejor, slåss, bits, puttas och klättrar upp på allt. Det är verkligen jobbigt och inte alls roligt när man hälsar på vänner och det bara blir sådär. Hoppas, hoppas att det beteende snart ska gå över.
   Igårkväll var jag i full färd med att städa, röja, baka och laga mat inför dagen idag. Och det bara fortsätter nu på morgonen. Ska baka sockerkakor och göra färdigt bottnarna till tårtan och pajen, tänkte jag skulle pröva någonting nytt i år istället för bara vanliga tårtor. Så vi får väl se hur det bli.. Undrar när Niklas ska vakna så jag får min frukost på sängen?

1 kommentar:

  1. Grattis På födelsedagen i efterskott ! Hoppas du fick en bra dag o frukost på säng !!

    SvaraRadera