Translate

tisdag 5 april 2011

Tummen upp för Mellanselskiosken!

Vaknade i morse och såg att de var en strålande dag ute. Härligt att våren äntligen är på gång. Men ändå kände jag mig ganska så lat, ville inte ta tag i någonting. Så, efter att jag och Rasmus skjutsat Moa på dagis så åkte vi hem och gjorde inte så mycket... Eller jo, nu kom jag på. Jag skrev och skickade in en insändare till ordet är fritt i ÖA. Är så döless på allt nytt som kommunen har hittat på för oss inom äldreomsorgen. Eller nytt och nytt, jag syftar förstås på det är 75/100 med poolpass. Många mår dåligt och är stressade, de boende får ingen kontinutet och hur roligt är det att jobba varannan helg med en ob så värdelös!
Jag blir så arg att jag tror de rakt rök bak i huvve på mig. Vi får väl se om de kom med eller inte...
Inte blev de nå stan idag, utan det för jag ta i morgon...
Men efter att jag hämtat Moa så åkte vi till Mellanselskiosken, och guses va mycke jag hittade där. Skulle kunna ha köpt mycke ja.. Men, de blev det här:

Våningskakfat och en liten ask för att ha götta ti

En supersöt klocka ( för tillfället är ja skittoki te klocker, behövs alltid en ny ) och
sedan två änglar. ( Här hemma har jag minst en ängel i varje rum )


Den här ska jag sätta i en kruka utanför dörren när våren är kommen


Snart är det dags att göra kväll med de underbara små. Här är dom två inne på Moas rum.
                                                           Mammas sötisnosisarna...



I morgon blir det stan och till kvällen kommer mina scrapvänner Suss och Lotta.

2 kommentarer:

  1. Heej ! Va kul att finna din blogg Emma ! Den ska jag nog följa ! Kraaam

    SvaraRadera
  2. Tjenaa emmis. Wow, ha du fixat en blogg? va kul! det blir att följa den slaviskt! :) Kram på er!

    SvaraRadera