Translate

söndag 10 april 2011

Söndag = Vilodag? Verkligen inte...

Moa, Rasmus och jag steg upp strax innan 6 i morse. Vi gav Niklas lite sovmorgon då jag visste att han nog skulle vara lite trött och eventuellt lite, lite bakis... Så kanske man har igen de någon dag, man får icke vara dum.. Hihih..
När frukosten var gjord körde jag igång med tvätten, sedan gick jag och Moa till garaget och började måla på hennes hyllor som hon ska ha till sitt rum. Sprayade även en svart förvaringskista till vit, eller halv-vit, färgen tog slut. Så typsikt, men de blir bara te att åka på Edvardssons i morron.
Vid lunch kom en vän till oss och hade köpt med sig pizza, vilken LYX asså! Mumma...
Sedan fortsatte jag med Moas rum, bar ut de gamla möblerna och sedan sorterade jag alla leksakerna.. Vilka som skulle vara kvar, vilka skulle slängas, vilka skulle Rasmus få m.m. Åhh, tror att de tog över 4 timmar. Nu är det bara små detaljer kvar, så när det är färdigt kommer bilder.
Dammsugning och golvmoppning blev avslutningen idag på rummet.

Rasmus har blivit så duktig, snart kan han sitta själv. Han kan sitta ganska bra själv, men inte så man kan gå därifrån. Herregud, tiden går så fort. Snart kryper han, snart går han och snart spinner han loss med moppen och gör ett stenskott på rutan till bilen. Ha! Nämen, så fort får de inte gå...

Niklas, Moa och Rasmus badade en timme här på kvällssidan... Kändes himla skönt, men lite väl trångt om jag skulle försöka trycka ner mig tillsammans med dem. Får bli ett större bad när badrummet görs om!
Jag fick fortsätta med tvätten istället..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar