Translate

lördag 9 april 2011

De sista korvöre man hade for till Ingvar K igår...

Igår morse vid 7 bars de iväg mot Ikea. Vi åkte först till Skorped för att få låna en släpkärra av mina barndomsvänners föräldrar, Tore och Gunnel. Vi fick lite problem i torsdags då jag och Niklas hade missförstått varandra och han trodde att jag hade fixat släp och jag trodde att han hade fixat. Så när vi kom på att vi inte hade något så var alla släp "upptagna" när vi ringde runt, förutom hos Tores. Man kan alltid litaskörpeborna!
Sedan åkte vi förbi Kramfors till min syster och hennes familj och lämnade av Moa där. Tänkte de skulle vara roligt för henne att få umgås med sin kusin Vilda.
Väl på Ikea gick tiden fort, klocka gick som aldrig förr. Rasmus gillade precis som jag, att gå runt å glíse på sakern. Han ville absolut inte sova i vagnen i allafall.
Vi köpte nya möbler till Moas rum, en kista och lite små jocks. Oj, vad de sve till i börsa.. Meen, fint blev de!
Åkte sedan till systeryster igen för att hämta lillgumman, och där blev vi uppassade med Tacos! Mmmmm, va så himlarns gött!
Väl hemma satte jag ihop Moas förvaringsmöbel och ställde byrån på plats.


Expedit förvaringsmöbel. Så himla bra förvaring, och att Moa når allt själv.

Byrån vi köpte. Lite väl stor men massor av förvaring. Vi valde mellan den här och en liten garderob,
men då hade vi sån tur att dom ställde precis ut den hära visningsex. till försäljning. Inte en skråma och 700kr billigare!

Skit fin kista, perfekt för att slänga ner barnen i, nej, nu blev de lite fel, perfekt för att slänga ner
barnens leksaker som hamnar i tv-rummet.

Kommer mer bilder imorgon när jag fått ordning på gummans rum...


Lördagsmorron, det tycker jag är den bästa tiden under hela vecka. Så mysigt... Idag så skulle Niklas åka med några kompisar och pimpla och dricka bärs, så jag och småfisarna var bara hemma och försökte få någon ordning inne på Moas rum. Meeeeen, man hinner inte så mycket. En som vill hjälpa till och en som vill bara bli bryddsigom. Kan säga att under dagen såg det ingen skillnad ut från vad det gjorde på morgonen. Lyssnade på mello på p4 också.
Och blåsigt var det idag, vi skulle gå ut en sväng men vi gick in lika fort. Åkte annars en sväng på affärn och sedan på macken.
Passade på att idag laga en kycklingwook med Tikka masala spirit. Så himla gött, om jag får säga de själv, å de får jag! ;)  Niklas tycker inte alls om Indisk mat så jag brukar passa på att göra de när han är borta.


Tikki masala lá Emmas

Yes, lördag, då serveras bubbeldricka

När vi satt och åt så föll plötsligt min nya älsklingsklocka ner, och gick sönder! Glaset i tusen bitar och ramen pajad. Himlarns DYNGA! Va less jag blev, så nu står klockan kvar utan glas och utan ram!!!!!

Får väl gå så länge då...

En kul grej för ikväll är dock att min halvdöa lyckliga lotta börjat blomma igen!
Åh, en liten lyckliga Emma blev de tillslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar