Translate

torsdag 7 april 2011

En sväng till himlen och med barn igen...


Gårdagen var en fullspäckad dag.. Efter att jag lämnat Moa på dagis så åkte jag in till storstan för lite shopping. De börjades me coop där jag handlade lite mat och köpte mig en go värmkörv. ( Har hört att de e inte bra att shoppa på fastande mage ) Sedan åkte jag till Rusta där jag köpte en ny matta till våran hall och sedan hittade jag ett nattduksbord till Moas rum. Blev skita bra! Åkte vidare till BOOM och guuuuses så möcke fint asså... De blev lite av varje där, allt förstås i skabbigt skick så de passar in här hemma.
Vidare till världens bästa butik EVER: Himlen runt hörnet ! Skulle lätt kunna köpa upp hela butiken, vilket jag gör den dagen jag vinner på lotto. Älskar allt som finns där inne! Åker jag till stan så måste jag gå in dit och jag kommer aldrig ut därifrån tomhänt. HA!
 
Det här köpte jag på BOOM, förutom kroken som jag köpte på Himlen


Våran hall, och den nya mattan som jag köpte på Rusta





Figgare provligger den nya mattan

Den här stora och shabbiga klockan har jag fått utav en av mina
finaste vänner, Lena Britt Inger Larsson


Söta fröken med de bigg boobs pryder vår hall

Moas nattduksbord från Rusta
                                                                                      
Lite skavt ska de va
                                                                             

Åkte sedan hem och på kvällssia kom min svägerska Sussie. Var tredje vecka träffas vi fyra stycken hemma hos någon och Scrappa några timmar, och den här gången var vi hos mig. Tyvärr kunde inte Sara och Lotta så det blev bara vi två. Hann dock inte heller göra så mycket då mina små inte ville sova.. Men trevlig hade vi ändå. Det blev kväll vid halv 12. zzZZZzzzZZzzZZzzz

Vaknade i morse och fick reda på en sak, jag är med barn igen! ( Enligt Moa ) När hon kom imorse och väckte mig sa hon först: - Mamma, du stoooja kickor, ja ha små. Mamma åsså stooj mage, e bebis däj i? Jag svarade: - Nej, mamma har ingen bebis där i. Och Moa: - Jo, mamma bäbis däj i, Mhmm. Och så nickade hon på huvudet. Såååååå, jahapp. KUL? Nooot, situps, here i am!


Mammas gláskit!


Har nyss lämnat lillfisen på dagis så nu ska jag och Rasmus bara ta de lugnt. Ska fundera på vad jag ska köpa på ikea imorgon kanske...
Ha en fortsatt underbart regning dag!

3 kommentarer:

  1. Hej Emma!
    Vad roligt att kunna läsa om er men nog bankade hjärtat några gånger extra när jag läste att du var med barn igen ;)
    Underbara barn!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hallå Linn.
    Förstod att många skulle tappa andan och tänka; Kan hon rakt int gö nå anne? Haha. Nämen, som sagt, underbara barn.

    SvaraRadera
  3. Haha visst var de du som berätta om att "dom gö int na anne, å inte ha dom na ärbet heller" :) Om barnaföderskan. ;)
    Va gulligt av moa, se hon framför mig där hon nickar om att mamma faktiskt har en bebis i magen. Kan du tänka dig vad hon säger på dagis? :)
    Lycka till med inredandet så höres vi! Kram!

    SvaraRadera