Translate

torsdag 21 april 2011

Glad och less samtidigt!

Men va härligt, idag är det torsdag och början av påskhelgen... De sägs att de ska bli rekordvarmt i påsk och hur underbart är inte de?
   Igår var jag, mamma, Moa och Rasmus till Kramfors för att fira världens bästa 1åring, Vilda.
   Vi åkte på eftermiddagen efter att Moa varit på Stubben och påvägen upp stannade vi i Docksta och fikade. De blev värmkörven me mos och efter de en kaffeslörk. Inte dumt inte... Rasmus tyckte inte alls om att åka bil till Kramfors så han var i princip ledsen hela resan.
   Vilda fick jätte många fina presenter och Moa hade liiiiite svårt att förstå att de var Vilda som fyllde år och inte hon. -JA år idag, wiiiiiie... Nä, Moa, det är Vilda som fyller år idag. - Å jag åssåå!! Hujja!
   Vi fick både äta oss mätta på mat och gofika. Tårtan som syrran och Mathias köpt var hus söt som helst, på den prydde en liten Nasse. 
   Strax efter 8 hade jag två små som var så trötta, så vi tackade för oss och rullade hem till skolback.

Som sagt, torsdag idag och jag undrar om de kommer nå påskkärringar hit? Har då förberett me götta utifall någon dyker upp, och gör de inte det så får väl jag lov att käka upp de.. Haha!
   Moa ska också få vara påskkärring idag, men jag tror vi vängtar en stund till. Klockan är ju inte ens sju ännu. Så, mer om påskkärringarna senare idag.


Förra årets finaste påskkärring

Jag skulle vilja visa er lite mer bilder men tyvärr så har Diesel reve ner min systemkamera på golvet så de går inte att överföra bilder till datorn. Ja blir så LESS!! Alltid ska de vara någonting. Får se om jag kan fixa de, annars är de väl bara till att lämna in den och detala nån tusing....

1 kommentar: