Translate

torsdag 21 april 2011

Glad Påsk!

Hade idag världens sötaste påskgumma här hemma, vår egen lilla Moa. Hon var så himla fin. Hon hade en av sina fina, turkosa klänningar på sig och ett blått förkläde utanpå. Nertill hade hon ett par vita strumpbyxor och sedan en blommig scarf knuten under hakan. Målade rosenröda kinder och små fräknar prydde hennes ansikte, och förstås hade hon en rosa kaffepanna som "götthink".
   Vi tog kvasten och åkte först till mormors jobb. Därefter åkte vi till gammelfarfar Tedde och de första han sa när vi kom innan för dörren var? - Men va fän e de härne då? En påskkeeerring? Jäävla va fin en va! Men satan va fin du va va... Bra språk för snart en treåring va? Men, så tala Tedde..
   Sedan var vi in på mitt jobb en sväng och Moa blev så glad så när kaffepannan fylldes av götta. Så fort hon fått nått i kannan så ville hon gå vidare. Haha. Tillsist var vi till farmor på hennes jobb innan vi åkte hem för att tömma kannan på diverse gósaker. - Nä mamma, MITT. Mamma söpa sälv på affän.. Snålfis!!!
   Niklas åkte och jobbade vid 10, så då tog vi och röjde lite hemma. När klockan var strax efter halv 2 kom plötsligt mor och far in.. De ville ta med sig Moa hem till dem, och då är det bara så, då har jag inget att säga till. De bästa Moa vet är att vara hos sin mormor och morfar. - Ja sova moffars säng? Inte mamma, hon sova pappas säng...
   Så de åkte iväg och sedan var de bara jag och Rasmus hemma. Man känner på engång att de blir sååå tomt när Moa inte är hemma. De fattas någon...
   Rasmus och jag myste på hemma ett tag och sedan åkte vi till svärmora och Kurt en sväng. Drack en köpp och surrade innan vi for hem igen. Jag tror faktiskt att jag har en av de snällaste och gladaste barn man kan ha, Rasmus. Han gör verkligen inte mycke väsen av sig, och han har alltid ett leende på läpparna. En riktig gláskit e han! Självklart är alla barn snälla, men ibland kan man ju bara vara mer eller mindre nöjd och onöjd.
   Imorgon är det jobb till kvart i 1, sedan påsklov. Jippi! Då åker vi till Skorped och ska bara ha de gött och mysigt. Snart kommer också min "guube" hem och de känns så skönt, har inte hunnit ses så mycket de senaste dagarna. Då har jag båda mina favvopojkar hemma!


GLAD PÅSK!

1 kommentar:

  1. Herregud vad jag skrattade högt åt gammelfarfars kommentar! :)

    SvaraRadera