Translate

söndag 17 april 2011

Invigning och Kams!

Jaha, då var den hära helgen slut.... Nästan.
Som sagt så jobbade jag i fredagskväll, och de gick himla bra. Och när jag kom hem låg jag och Niklas bara framför teven å glodde tills klockan var kring 11 då John kom förbi.
   Behöver absolut inte ställa någon väckaklocka då vi har två andra som alltid vaknar mellan halv 5-6. Vandrade ner på jobbet och man ser verkligen hur mycket snö som smält bort för var dag som går. HÄRLIGT!
   När jag kom hem från jobbet så gick vi ut allihopa. Jag tog vagnen med Rasmus och Niklas & Moa hämtade Abbe uppe hos svärmor. Vi gick en sväng ute i skogen och letade lite ris för påsken som närmar sig, och de var riktigt skönt ute.
   Väl hemma med riset så gjorde vi påskfint utanför våran ytterdörr.





Sedan kom Sandra och Jocke så vi invigde grillen för i år. Sååå jäääla gött. Grillbuffén bestod av följande:
  • Kycklingfilé
  • Kött
  • Grillspett
  • Majskolvar
  • Hemgjorde klyftpärer me morötter och rödlök
  • Beá sås + Chili Béa
  • Tzatsiki
  • Sallad


Önskar jag hade den här grillen...
 Svärfar och Maggan kom sedan också förbi, så då drack vi en kaffeslörk och surrade. Annars såg vi bara på teven och hade de trevligt. Barnen och Niklas passade på att bada då de missade det i fredags.

Och idag har jag jobbat igen, slutade klockan 12 och det kändes skönt att den här jobbarhelgen var gjord. Åkte på en gång hem till min mor och far i Skorped, eftersom de var dags att byta däck på skodan. Moa älskar verkligen att vara hemma hos sin mormor och morfar, hon skulle lätt kunna flytta dit om hon fick. (Och tur nog för oss är att hon inte får) (För oss alltså) Åt lite lunch innan Niklas, farsan och Moa åkte till pappas Magasin för att göra däckbyte. Mamma, jag och Rasmus stannade hemma och fikade lite.
   Påvägen hem senare fick Niklas ett mms av Sandra, en bild på Kamser´n och Fläske som Anki gjort. Trodde han skulle köra å vägen.. Haha, de är Niklas favvorätt. Så vi hade turen att få åka dit och käka. Kurtan fyllde också år idag så de blev prinssess till efterrätt också... Ojoj, tror jag äte för hela påsk nu redan.
   Så, söndagkväll.. Blir nog att ta nu en varm dusch och sedan slappa vid teven. Is inte ta tag i något annat för ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar