Translate

tisdag 19 april 2011

Tidigt och uggligt

Klockan 04.10 var de dags för fröken Andersson med Byströms båna att stiga upp. Nu kanske ni tror att våra barn sover vid sex på kvällen, men så är det inte. Igår kväll somnade Rasmus vid halv 8 och Moa  somnade nog inte förrän strax innan 9. Hon brukar sova vid 8 men igår var de lite krångligt... Så, jag fattar inte att dom inte är tröttare än vad dom är?!? Själv kan jag säga att jag är skitatrött...
   Innan klockan var sex så var vi alla påklädda, frukosten ätit, tänderna borstade, två tvättar satt igång och en hängd.
   Skjutsade Moa på dagis och sedan åkte Rasmus och jag hem å la oss. Så efterlängtat!
   Timmarna for och sedan var de dags för att hämta lillgumman igen. Åkte och handlade lite först inför påsk, bland annat lite godis till kommande påskkärringarna och sedan lite till Moas påskägg. I det blir de en blandning av lite godis, frukt, pengar och leksaker. Blir nog himla uppskattat om jag känner henne rätt.
  Eftersom de var så fint väder idag så gick vi till lekparken på en gång efter att vi kommit hem. Våra grannar Helena och Emelie kom också dit en stund, så jänter´n fick leka lite.

När man är föräldraledig och "bara" gå hemma så här så ser man hur mycket som man skulle vilja göra om. Och de värsta är att tiden och orken inte riktigt är med en.. Men, jag inbillar mig att de snart vänder. Vill börja och göra iordning Rasmus rum snart, kanske efter påsk? Inte kanske, jag ska.. Har planerat lite för hans rum och temat är: Turkost, grått och ugglor. Har redan ordnat lite med gardiner, tavlor och dekorationer. Blir nog himla bra när de väl är färdigt. Först måste de spacklas, slipas och målas på både tak och fönster innan man kan fortsätta med de "roliga" sakerna.


Köpt det hära tyget och sytt en gardinskappa va det.

Har köpt den här väggdekoren som jag ska sätta på en vägg i rummet

Sparbössa, fast en i turkos

Tavla från Ikea

Niklas tycker att det är löjligt med ugglor, han vill förstås att väggarna ska prydas av lastbilar. Vad annars?!Men, de struntar jag i. För ett tag framöver får ugglorna vara temat.
  Och hyllorna till Moas rum är inte heller satt upp ännu..Men, efter påskhelgen. De är då allt händer.
  Ska lägga de små nu, och mig själv för den delen. Imorgon blir det till att gasa till Kramfors för 1års kalas, så de blir himla kul. Så, mer om de imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar