Translate

måndag 18 april 2011

Måndagsmorgon, och de gör ingenting!

Den här veckan kommer verkligen att gå tok fort.

Som vanligt är vi uppe med tuppen, men det är ganska härligt att få vara vaken och se solen gå upp. Eller? Okej, jag skulle hellre sova, men något positivt måste man ju se.
Niklas jobbar eftermiddag i veckan så idag och imorgon händer det inte så mycket. Vi ska väl bara vara ute i lekparken och leka lite. Ta med lite fika kanske..  Sedan på onsdag fyller min systerdotter/fadderbarn Vilda 1år. Så då åker vi till Kramfors för att fira stor tjejen.
På torsdag kommer påskkärringarna så då gäller de att man har inskaffat och bunkrat upp me götta så man slipper följa med till blåkulla. Ska bli kul att få gå med Moa också en sväng runt om till grannarna.
Jag jobbar sedan Fredag till kvart i 1 och sedan åker vi till Skorped och firar påsk. Ev ska jag väl jobba någon dag mer, om dom ringer förstås. Så, veckan kommer att gå fort.

Några favoriter i vårat kök.


Sött hjärta som man kan sätta fast kort i.
Här några gamla bilder av min mamma och mormor & morfar. Ca 55-60 år gamla.

Finaste och blommigaste lampskärmen, sydd av min egen svärmor.

Jyskbyrå som jag betsat och prytt med kärleken övervinner allt.

Frukt/kakafat som jag fick av min käreste i julen som var.

Vi ska så småningom göra om vårat kök, men jag måste bara bli klar med HUR jag vill ha det. Har så många ideér och önskemål. Men, inom en 10års period så..
   När jag var ut på altanen igår kväll så var det fullmåne....



Nä, nu ska man kanske ta å göra sig en gröttallrik och läsa ÖA.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar