Translate

onsdag 13 april 2011

Första gardinbyterna gjord...

Idag blir lillskrutten 7 månader! När jag tittar på honom tänker jag, herreguses, de e ju inte en bebis längre.. Världens charmtroll är han!





Efter morgonens vanliga sysslor och efter att jag skjutsat lillgumman till Stubben så åkte jag och Rasmus hem och busade lite på golvet, innan de var dags för honom att vila. Då tog jag tag i att byta gardiner nere i gillestugan och putsa fönstren. Passade även på att vårstäda där ordentligt, och jag vet inte hur mycket katthår jag tagit bort från soffan och fåtöljerna. Åhh, snacka om att bli galen! Satte upp ett par gardiner som och köpt på Mellansselskiosken i fjol, och som alla andra gardiner är dom vita...





Jag har inte riktigt kunna bestämma mig vad som ska pryda väggarna i gillestugan, så
därför är dom alldeles kala. Skulle också vilja köpa nå fina kuddar och plädar hit.

Niklas stolthet. Själv vill jag bara kasta in den i majbrasa och låta den brinna upp.
Men, nånting måste han ju också få ha. ( som han uttrycker de )




Bytte även gardiner i köket, och de blev ett par som är från Himlen runt hörnet. Så himla gulliga! Men, jag är inte färdig med att vårstäda köket, utan jag får fortsätta en annan dag. Kanske till helgen...

Så här ser den gardinlängden ut i allafall..


Ikväll är det käärringträffen och jag tror att jag ska bjuda på kladdkakemuffins med hallon- och yoghurt smak, en grovmacka med grönsaker på och sedan blir de väl nån törkaka te kaffe också. Ha! De får duga för sällskape. Vet inte heller hur många vi blir, kan bli allt ifrån 13 till bara jag.. Fast jag vet faktiskt av att två kommer. Frida är en av dem och jag väntar på att hon snart ska dyka upp här tidigare i eftermiddag.
Nu ska jag och Rasmus på Afisen, som jag sa när jag var liten, å handla. Sedan åker vi Stubben och ser om någon vill komma hem idag...

1 kommentar: