Translate

tisdag 16 augusti 2011

Tjejweekend i gooa Göteborg !

I torsdagskväll tog jag natt-tåget från Mellansel för att åka ner till Göteborg och träffa några av mina allra bästa vänner, Anna & Lena.
   Och något som var för himla roligt var att när jag satte mig i min kupé på tåget så kom en gammal skolkamrat, Madeleine Nyström, som också skulle till gbg och hon hade fått samma kupé som mig. Vi hade båda två våra sängar högst upp och de 11½ timmars tågresa gick faktiskt himla fort, när man har en vän att prata gamla minnen med om.
   Väl framme i Göteborg mötte Anna upp mig och de var så roligt att se henne. Vi köpte oss varsin baguette och satte oss nere vid Avenyn (eller jag tror de var de). Och hur fint väder som helst hade vi... Härligt!  





Senare på eftermiddagen kom Lena, och då åkte vi till Annas lägenhet som hon delar med en kompis. Vi fixade iordning oss lite och gick sedan ut och åt på en himlars god restuarang, Jalla Jalla. Kan varmt rekomendera den..

Bredbyjäänter´n



Vi gick senare ut på stan och drack några glas vin och öl.. Så roligt att vara tillsammans igen, precis som förr. =)

På lördagen hann vi även med Liseberg och stan. På Liseberg åkte vi en berg- och dalbana och sedan åkte jag och Anna den nya attraktionen AtmosFear, Europas högsta Fritt fall.
Lena var av en liten banger så hon fick kika på...


Vi körde även femkamp och gissa vem som vann? Hihi... 4 första platser och 1 andra plats. Joråå så att, där fick man visa vart skåpet skulle stå..

På stan hittade vi åt en jättefin och mysig butik som heter Grandmas, en butik i lantlig stil. De fanns hur mycke som helst som jag ville köpa, men de blev några saker.. Mer bilder av de kommer senare ikväll..
   Annars var vi bara hemma hos Anna och Jossan i lägenheten. Lagade lite god mat och drack lite vin, och skvallrade lite granna om allt ömmest.
Måste också bara visa Lenas tigerrandiga fötter.. De är så man får när man bums bara vill använda ett par skor under hela sommaren.. Haha.



Åkte sedan hem på Måndagmorgon och var åter på brebban strax innan 20. Längtat så efter barnen så de var skönt att få träffa dom.. Och Niklas också förstås.

TACK älskade vänner för en hur mysig helg som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar