Translate

fredag 26 augusti 2011

Ib Laursen - sää fint!

Goo mooorr´n!

Oj vad det regnade i morse... Som vanligt är mina små morgonpigga och vaken strax innan fem, och då öste regnet ner över backen. Och vi som tänkt göra så mycket ute idag, fixa & dona. Måste bland annat klippa gräset, måla fönstrena, ta bort alla sommarblommorna, städa altanen m.m. Meeeen, de e int försent än.. Solen kommer kanske, men bara lite senare. Annars blir de till att vara inne och röje på, skulle vara roligt att åkt in till stan på Knasiga Kojan med Moa också... Får väl höra när Niklas vaknat. Eller så kanske vi ska ta och baka något, de är alltid bra att ha något gott att hitta i frysen om de kommer nå finfolk på besök.

De finns en sån himlarns fin serie som skulle passa mig som handen i handsken, Id Laursen. Tillbringare, koppar, skålar m.m. i hur många gulliga färger som helst. Toppenfint att ha till för att baka och bju på fika..







Är ganska sugen på att införskaffa mig något, helst allt dock... Men speciellt skulle jag vilja ha skålen/tillbringaren. Har sett att Leila brukar använda en sådan när hon ska vispa något i hennes bakprogram.. Kanske är de därför hon lyckas så bra? Och jag så dåligt med mina orangea skålar från IKEA? Jag tror faktiskt de kan vara så... Såå, köpe å köpe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar