Translate

onsdag 29 februari 2012

Golvet och lampan

Har tagit kort med mobilen på golvet och lampan i Rasmus rum, dock skiiiit dålig kvalite av bilder.
Men va gör man?

Golvet i Rasmus rum, Klickgolv Rustikt ek

Lampan i Rasmus rum
Tog bort tyget och målade sedan stommen turkos

Igår var jag ledig från jobbet, så då passade barnen och jag på att göra ett besök till Bånstugan. Är ledig en tisdag i månaden, så ska man inte göra något speciellt så kan man ju åka ner dit.
   När Niklas kom hem så åkte vi till stan. Rasmus hade slut på sin gelkompress, så först var vi på Wemer och hämtade ut mera. Sedan åkte vi till Expert och där jag köpte en ny mobilladdare. Skulle också köpa ett nytt batteri till kameran, men de skulle ta ev. några veckor innan det kommer. Och fy klåååååen va dyrt, tänkte väl att batteriet skulle gå på 250kr, max 300 spänn. Näedåå, 800 riksdaler var det. Måtte jag hitta batteriet innan han från Expert ringer för att höra av sig om ev. leverans.
   Sedan åkte vi och storhandlade på Coop, som vi inte gjort sedan strax innan jul. Så nu är frys och kyl pinpackade.
   Vidare blev vi bjudna på middag hos Niklas syster Sandra, lyxigt värre. Middagen var Lasagnette och till efterrätt Kladdkaka. Superduper gott!

 Och idag är jag också ledig från jobbet, fast vi har fullt upp ändå. Ska åka nu på fm till Frida och Vilda och sedan på em ska vi vara ute tillsammans med Helena och barnen. Ska göra lite fika som vi kan mumsa i oss där ute, så hoppas vädret håller i sig som det är nu på morgonen.

Skottdagen är det idag med. På bolibompa sa dom det imorse och Moa ropar till mig som är i köket:
- Mamma, idag är det skottdagen. Vi måste ut och skotta! De sa dom på Bolibompa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar