Translate

måndag 27 februari 2012

Helgen är över

Känns ganska skönt att helgen är över och att det är måndag igen, för det betyder att jag bara har en kväll kvar på jobbet. Sedan väntar två ganska bra veckor, med bara dagtid.
   Igår städade vi undan alla grejor och allt damm som flygit runt här i huset sedan golv och listor kapats till. Vi var också en sväng och hälsade på hos Suss & Håkan. Passade på att hämta sängen som jag fått av dem till Rasmus rum, en gammal träsäng. Den är så himlarns fin. Men jag vet inte om jag ska måla den vit, eller om den ska få fortsätta att vara "bara" i trä. Ska ställa in den idag och se hur de ser ut.
   Efter att vi kommit hem från dem så var det bara för mig att åka till jobbet.

Och idag är det löning. Jippi! För det blir ju lite mera pengar nu, än när man är hemma och bara får föräldrapenning. Men det går nog åt ändå, ett som är säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar