Translate

fredag 24 februari 2012

Fyra kvällar...

... jobb väntar mig.
Känns lite drygt men det ska nog gå bra bara man kommer igång. Brukar vara så.
Niklas har gjort sina fyra kvällar, så då är det mina kvar. 

Vi börjar fredagmorgonen med att invänta på att sotaren skall komma, nån gång mellan 7-10. Och efter att han har varit här och att Niklas har vaknat så ska jag åka upp och köpa det förbaskade golvet uppe på Nordemans. Sist jag var upp och skulle inhandla det så hade jag med mig mina två små, och dom var absolut inte på humör för att köpa golv. De slutade med att vi åkte hem igen.. Utan golv.
   Sedan är det bara för mig att pallra mig till jobbet.

Igår var jag på apt på jobbet, och medans var barnen på förskolan. När jag skulle hämta dem så berättade en av fröknarna att Moa hade puttat omkull en annan tjej under dagen och när hon fråga henne om det var meningen så svarade hon ja. Men fröken frågade igen då hon trodde Moa inte hade förstått frågan, men Moa svarade - Ja, de var meningen. Moa hade fått sagt förlåt och som tur gick ju allt bra.
   Så när vi kom hem frågade jag Moa om hon hade puttat omkull en tjej på Stacken och hon nickade, skamsen. - Men Moa, så gör man ju inte. Visst vet du det? - Ja veeeeeeet, men jag gjorde bara så, mina händer for bara så fram på henne. Men, mamma, dom kommer inte göra det igen. De lovar ja...
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar