Translate

torsdag 9 februari 2012

Var är orken?

Herreguses så trött jag varit på sista tiden, känner att jag inte har någon ork till något. Rasmus rum har stått stilla, och lika så mycket annat som borde göras här hemma. Känns som jag skulle kunna sova i flera dagar. Kanske jag måste till apoteket och köpa nån dunder tablett som man blir piggare av.

Var ledig från jobbet igår och är även det idag, eftersom jag nu jobbar till helgen.
Igår gjorde vi inget speciellt förutom att jag tagit bort alla saker som legat kvar i Rasmus rum, och sedan åkte jag och barnen till mor i Skorped. Idag ska vi också åka bort en sväng, då till en arbetskamrat till mig från Violen som har nyss fyllt jämt. Så det ska bli kul att se hur hon bor och har det.

Har inte än tagit mig upp till Nordemans för att köpa golvet till Rasmus rum, måste nästan göra det idag så man har det hemma inför helgen, OM de då skulle finnas en gnutta ork till att börja lägga. Vill ju bli färdig snart.
Man vill ju så mycket, men nu för tiden tycker jag att ínte ens hälften hinns med att göra. Är det bara jag som känner så, eller finns de fler som känner igen sig? Jag vill göra de, och sedan de och även de... Men hur blir det? Får vara glad om en sak blir gjort.

Rasmus rum

Garderoben som jag målat vit, nu fattas bara en fin knopp

Fondväggen med siffror och ugglor
Ska någon dag framöver börja färglägga några av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar