Translate

onsdag 12 september 2012

Vi kör på som vanligt

1-års kontrollen i Umeå gick igår bra och väldigt fort. Rasmus arbetsterapeut var sjuk så det var bara hans läkare som vi träffade. Och hon sa att vi ska köra på som vanligt med byxorna och kompressen. Ärret på låret, och även en del på smalbenet är fortfarande hårt och "aktivt". Men förhoppningsvis kommer de också att läka, men som sagt, de kan ta år.
   Vi pratade även om Rasmus framtid, att han faktiskt kan få problem allt efter han växer. Eftersom han också blev brännskadad i knävecket blir det allt stamare ju mer han växer, och då kan de bli problem för honom att räta ut benet. Även klådan kan bli en problem. MEN, de är ingenting vi vet nu så det är bara att hoppas allt går bra.

Igårkväll var vi ute och gjorde lite höst på tomten. Studsmattan plockades ner, leksakerna togs in och ris eldades upp. Har fortfarande pelargonerna kvar på altanen, men jag tror att dom ryker idag. Ska se om jag is åka ner på affärn och köpa lite höstblommor istället. Måste också ge mig ut i skogen för att plocka lite mossa och enris, men kanske de kan bli till helgen om de hinns. Det är så himla mycke nu som måste göras, och sedan saker som jag vill göra. Två helt skilda grejer. =)
   Rasmus fyller två år imorgon så vi måste hinna att baka idag, eftersom jag jobbar imorgon. Men jag har fortfarande inte bestämt vad jag ska baka. En tårta ska de bli i allafall och en sort med kakaor/bullar/muffins. Får fundera vidare här på morgonkvisten.

Go morrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar