Translate

torsdag 6 september 2012

Morgonmys i sängen




Förutom att jag älskar att sova i vårt "nya" sovrum så älskar barnen att göra det också. Dock beror det nog inte på nya tapeter och lister som för en annan, utan det är nog bara närheten till mamma och pappa. Moa sover oftast inne på sitt rum, men brukar komma ibland på natten eller tidigt på morgonen. Och de gör absolut ingenting, bara mysigt tycker jag.
   Har nyss bäddad sängen då den åter invaderas av två busfrön som vänder upp och ner på hela kalaset. Innan jag hinner stoppa dem ligger kuddarna på golvet och lakanet är över täckena istället för under.

Mamma är som sagt här. Hon har kokat 10l vinbärssaft till oss så nu är det bara att saftaloss.
   Igår var Moa på barngympan som börjat, och hon tyckte de var jätteroligt. När vi kom hem somnade hon på mindre än 5 minuter. Jag var påväg att hämta en handduk för att hon skulle få gå och duscha, men då hade hon hunnit somnat på soffan.
   Det har ju blåst en hel del dom här dagarna och i förrgår blåste fönstet på vår altansdörr sönder. Som tur är var det bara det yttersta glaset som kraschade, men ändå...

Idag fyller Tekk år så vi ska troligtvis åka till Karmfors i eftermiddag. Om inte nån av barnen får feber igen, den som spökat hos oss under en veckas tid nu.

1 kommentar:

  1. Hej Emma ! Du har en mysig o trevlig blogg. Jag är väldigt dålig på att kommentera, men ditt sovrum blev jättefint !! O allting annat som du gör !

    SvaraRadera