Translate

lördag 8 september 2012

Lördagsmorgon - när den är som bäst

Började dagen med sovmorgon. Kände mig faktiskt rätt så utvilad när Rasmus började dra mig i öronen där vid sjusnåret, så det var inte alls jobbigt att stiga upp. Moa sov fortfarande så jag hann plocka undan allt i köket från gårdagen, innan hon vaknade. Kokade sedan en kopp kaffe, blandade till en smoothie och gick sedan för att hämta dagens öa. I lugn och ro fick jag sitta vid köksbordet, avnjuta de goda dryckerna, läsa tidningen och lyssna på p4. Vilken morgon!




Regnar idag igen. Gu va trist asså!
Idag tror jag att vi ska åka ner på byn och hälsa på Niklas mormor och morfar. Världens gulligaste är dom! Ska ta med mig en flaska saft som vi kokade här om dagen.
   Annars händer det nog inte så mycket. Tror jag ska försöka hinna med att måla en vända på skrivbordet medan Rasmus sover. Men som vanligt när jag tänkt det dyker det alltid upp någonting annat.. Så kanske jag inte ska tänka att jag ska hinna måla det idag, så kanske jag gör det ändå..  =)

Hoppas ni får en fin lördag allihop.
Speciellt mina vänner Malin & Marina som fyller år idag. GRATTIS brudar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar