Translate

fredag 7 september 2012

Snart helg!

Och de firar vi med att sätta de nya orchideerna på sin plats i köksfönstet, som jag tidigare fått av mamma.

Orchideer
Räknade nu till tolv orchideer här hemma, varav hälften är i blommning. Jag bara älskar dom!

Igår var vi på kalas i Kramfors, där det bjöds på smörgåstårtor och prinsesstårta. Farligt värre för en som försöker att hålla igen, men provsmaka, de var jag bara tvungen att göra. =) Roligt att få träffa dem alla och umgås några timmar.
   Känns skönt med fredag. Har egentligen min jobbarhelg, men eftersom Niklas är och jagar så har jag tagit ledigt hela helgen. Inga planer för dagen mer än att hålla på hemma. Får se om vi går ut en stund, om vädret håller i sig. Eller just ja, fredagmys ikväll och jag tror att vi gör en fruktsallad med nån god sås och sedan bara hänger framför teven. 
   Bara två dagar kvar till Niklas kommer hem, och både barnen och jag längtar så efter honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar