Translate

tisdag 4 september 2012

Trötter..

.. är vad jag verkligen är nu.
Inte nog med att det blir sena kvällar och tidiga mornar så tror jag också att jag håller på bli lite förkyld.

Imorse kom Moa in till sovrummet och sa:
- Mamma, nu måste du faktiskt kliva upp.
- Ja, snart.
- Meeeeeen, du har ju snart sove hela dagen juuu..
När jag tittade på klockan var hon 05.34. Japp, snutt på att nästan ha sovit bort hela dagen.

Jobbar em/kväll idag, och eftersom Niklas är på älgjakt så kommer min mamma hit för att vara med barnen. Visst ja, Niklas fick skjuta en kalv igår också. Han har haft turen som fått skjuta minst en älg varje år.
   Innan jobbet tänkte jag försöka hinna med en promiss och sedan städa lite. Mamma blir ju galen om hon ser röran som är nu. Även om jag försöker hålla efter så hinner man inte riktigt med. Om man inte vill göra annat än att städa och röja förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar