Translate

söndag 16 september 2012

Höstdag i skogen

Idag har vi varit ute i skogen tillsammans med mamma & pappa, och min syster med familj.
Vi plockade lite bär, men mest enris och mossa. Även en fika satt fint där i magen i solskenet som sakta smög fram bakom berget.

Höstmys i skogen

Så nu har jag lite dekorationer till årets höstpyntningar ute vid ingången och altanen.

I fredagskväll blev jag ensamen här hemma då N åkte på älgjakt och barnen åkte till mormor och morfar. Men jag åkte in till stan till Sandra, så vi hade lite fredagsmys med götta och skräckfilm. Sovde över där till lördagen då vi drog på stan en sväng.
   På eftermiddan var de dags för släktmiddag hos morfar. På menyn stod det surströmming och köttbullar, och det självklara valet blev såklart köttbullarna. Så fort jag känner doften av surströmmingen så vrider sig magen några varv. BLÄÄ! Trevligt att träffa alla.

Så det var den lediga helgen. Nu väntar vi på att Niklas ska komma hem ikväll och sedan väntas en ny arbetsdag imorgon. Har poolpass dessutom, men på min "gamla" avdelning, så det blir kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar