Translate

söndag 14 oktober 2012

Syskonbråk

Gårdens lunch tillsammans med flickrona var utsökt.
Smaskiga pajer, färgglad sallad och varmt bröd. Som om inte de var nog serverades därefter krokant gräddglass, med marshmallows och chokladsås. Mmm Mmmmm.. =) Som man vore på finrestaurang.
   Efter några timmars sörr åkte vi vidare och hälsade på mamma och pappa i skorped. Så det var den lediga lördagen.

Idag var vi ut en sväng på förmiddan tillsammans med grannarna. De var lite kallt och regnigt, men skönt ändå att få lite frisk luft. Dessvärre håller jag på bli förkyld, tror jag. Hostar som en galning och känner mig ganska slö och trött. Men jag fick chansen att vila medan Rasmus sov idag, och den chansen tog jag. Skönt!
   Ikväll komme Niklas hem från jakten. Hoppas han hinner hem innan barnen somnar, då dom längtat så efter honom.

Och nu till ett litet problem...
Rasmus och Moa är upp i varandra hela tin under dagarna vi är hemma! Dom kan inte låta bli att retas, nypas, ta den andres grejer, puttas o.s.v med varandra. HELA TIN! Ändå kan dom inte vara ifrån varandra. Säger jag åt dem att de nu får vara på varsitt rum en stund för dom bara har bråkat så håller båda två på dö av att dom inte får leka tillsammans. Dom lovar att vara snälla, ger varandra kramen och jag hinner inte mer än att lämna rummet så är det någon av dem som grinar igen...
Klart att syskon bråkar, men som nu känns det som hela tiden. Nån gång kan dom leka tillsammans, men som sagt, de går en stund och sedan är det dags igen.
Och det är här hemma, när vi är inne. Inte på dagis, inte hos farmor eller mormor&morfar och inte ute, då går det typ hur bra som helst.

Vad gör jag för fel?
Någon som känner igen sig? Snälla! Säg att det bara är under en period...
För just nu känner jag mig mer trött och elak om dagarna istället för en pigg och glad mamma.

1 kommentar:

  1. Lugn bara lugn... det ger sig... syskon bråkar - Med syskon får man bli så där helgit förbannad som man inte är mot någon annan... MEN visst känner man sig olustig när man är arg och sur jämt som mamma... Det går nog i perioder. Fast jag tror man måste säga ifrån iaf, man får inte bråka hur mycket som helst eller retas... bara för att man är syskon... svår balansgång!

    SvaraRadera