Translate

måndag 8 oktober 2012

Mmm.. Mumsigt!

Vem älskar inte choklad?
Ibland kan jag få sånt sug efter det, att jag typ kan göra vad som helst! Och de fick jag i helgen.. Så jag köpte Marabou jordgubb för första gången och guses så god den var!
Inte prövat den? MEN gör det!


Marabou Jordgubb


Bara en kväll till och sedan är det över för den här gången. Så skönt! Och ikväll jobbar jag med Hanna och de ska bli så himla roligt, då vi så sällan får jobba tillsammans. Så jag tror kvällen komma flyta på rätt fort.

Sedan två veckor tillbaka vaknar Rasmus rätt ofta på nätterna och bara tokgrinar. Han är otröstlig och ingenting hjälper, tills han bara somnar helt plötsligt. Det går som i skov. Håller på några veckor och sedan sover han lugnt igen, i någon vecka.. Så har det hållit på i cirka ett år.
Va kan det vara? Mardrömmar? Ont i magen?
Jobbigt för honom och jobbigt för oss. Man sover inte i någon ordning och man känner sig hjälplös när han bara grinar å grinar å grinar, och ingenting hjälper.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle gissa på drömmar... Förstår att du känner dig hjälplös... Det är nog huvudsaken att du finns där och att han känner att han inte är ensam.
    Va fint skrivbordet blev - duktiga du!

    SvaraRadera
  2. Låter som "nattskräck". Är en helt annan sak är mardrömmar! Det går inte och man ska visst inte försöka trösta dem, utan bara finnas där för att se till att se inte gör sig illa. Går som inte att få kontakt med dem. Googlade på det en hel del förr då jag trodde M hade det.

    /maggan

    SvaraRadera