Translate

söndag 1 april 2012

Söndags kurs

Ska snart iväg till stan på min andra kurs i Photoshop. Får se om dom fyra timmarna går lika fort som förra gången. =)
Och innan jag åker hem på stan ska jag åka och köpa en madrass till Rasmus säng på jysk, kanske hittar jag nå fina sängkläder också. Vore så skönt om man kunde komma igång med att få honom att somna i sin säng och inte i våran. Jag älskar och tycker att de är mysigt att ha både han och Moa i vår säng, men de vore ändå skönt om han somnade i sin och sen om han kommer över på natten så är det okej.

Igår bjöd vi över svärmor och Kurt på middag, så jag och Moa passade på att baka lite. Hon gjorde chokladbollar och jag gjorde en äppelpaj. Läste i ett recept här om dagen hur man kan göra vispad grädde lite mer.. godare kanske?!

Vispa grädde, ca 2dl, lägg till två msk socker, 1 tsk vaniljsocker och sedan två äggulor. Jättegott!
Pröva om ni ska använda grädde till en paj eller något annat gott..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar