Translate

torsdag 12 april 2012

Magsjukan.. Över?

De här var den absoluta värsta påsken som jag varit med om. Från långfredagen tills idag (peppar,peppar,peppar) har vi legat i magsjuka. En hel vecka!
   Det hela började med att jag jobbade långfredagen medan Niklas och barnen åkte till Skorped, eftersom vi skulle fira påsken hos mina föräldrar. Efter att jag slutat jobbet åkte jag dit, vi grillade och myste på farfars torp, men vi märkte att Moa var lite spak. Senare på kvällen var de färdigt.. Moa och jag var mer eller mindre vaken hela natten. Så hiiiimla jobbigt när barnen blir sjuk, och speciellt magsjuk. Niklas var också dålig så jag var tvungen att ringa på jobbet för att säga att jag inte kunde komma. Och de kändes så hemskt, då jag vet att de är svårt att få ut folk, och speciellt under storhelger. Men tur var det väl att jag inte for, för sedan fick både jag och Rasmus magsjuka.
   Vi var kvar hos mamma och pappa till söndagen då vi kunde åka hem. Men hemma fortsatte det..
   På måndagen fick Niklas åka in med Moa till sjukhuset eftersom dom trodde att hon kunde vara uttorkad, då hon knappt druckit något eller fått behålla något sedan fredagen. Som tur var hon inte de, men inte långt därifrån. Utan hon fick med sig några tabletter och pulver hem, och sedan skulle vi mata henne med en tsk var femte minut. Från morgon till kväll..
   På tisdagen åkte jag dit igen, vilket jag ALDRIG har varit med om! Fy klåen asså. Och Moa var fortfarande dålig, kräktes dock inte längre men.. Niklas fick vara hemma onsdagen då jag varit vaken halva natten och dålig sedan tills onsdagkväll.
   Moa var dålig onsdagen också, så jag var i kontakt med vårdcentalen. Vi fick en tid, man var tvungen att avboka den då Niklas också blev dålig igen mitt på dagen. Men skulle hon fortfarande ha diarre idag så skulle vi höra av oss.. Och än så länge verkar det lugnt! HOPPAS, HOPPAS!!!
   Moa som är i vanligafall så smal, men nu tror jag rakt hon tynar bort. Hon har inte ätit något sedan i fredagsmorse, bara druckigt, vilket är de viktigaste. Igår drack hon betydligt bättre än dagen innan de, så jag hoppas de går mot rätt håll. Och sedan att hon kissar, viktigt, viktigt, annars får hon inte tillräckligt med vätska.

Så, det var våran påskhelg de.  
Hoppas NI haft en underbar och mysig påsk istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar