Translate

lördag 21 april 2012

På kalas och om kommunens besparningar

Idag åker vi till Kramfors för att fira lilla bustrollet Vilda som fyller två år. Moa och jag har precis slagit in hennes presenter som innehåller en vårmössa, hellokitty nattlinne och ett blommigt förkläde. Hoppas hon ska bli glad. Tittar också ut och ser att det liknar en snöstorm, typiskt aprilväder. Tur att vi inte hunnit byta till sommardäcken. 
   Läste i ÖA imorse om några insändare angående landsbygden och om kommunens besparingar. De är inte KLOKT! Jag blir så förbaskad och less. Varför ska alltid äldre människor och barnen drabbas? Skolor, äldreboenden och simhallar ska ev läggas ner. Barnen är vår framtid och alla blir vi äldre en dag..
   På mitt jobb måste vi nu ofta noll-vicka för att spara pengar.. VI på golven måste ta skiten som dom högre hönsen ställt till med.. Så är det! Det är mycket ledsamt..
  Nä, nu ruskar jag av mig ilskan och försöker ladda batterierna till kalaset.

Hoppas ni får en toppen lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar