Translate

fredag 10 augusti 2012

Morgonpromiss

Va härligt det är att ta en promenad på morgon, nästan direkt efter att man har vaknat. Kändes nästan lite höstaktigt idag när jag gick då det fortarande var ganska kallt och väldigt disigt. Har en slinga jag brukar gå i skogen som tar ca 40-45min och det tycker jag är ganska lagomt.
   Imåndags bestämde jag mig för att ge ett nytt försök till att bli av med dessa onödiga och ovälkomna kilon. Och jag vet, det kommer att funka bara man ger sig den på de. Men det är inte alltid så lätt.

Igår hade vi också många på besök. Sandra och Anna var här en stund under dagen och sedan kom även min moster och uppvaktade Moa. Väldigt roligt! Vid middagstid kom mina föräldrar och gissa om en liten tös blev glad. Åt och fikade innan det var dags agtt prova den nya speldosan som gick att koppla till teven. Förutom Moa var det också två herrar som envisades väldigt om vem som skulle spela. Haha.

Idag ska jag fortsätta att måla i sovrummet och hoppas på att bli färdig för att kunna börja tapetsera imorgon. Mitt på dagen idag får vi också finbesök. Anna Öberg och barnen kommer, så jag ska sätta igång nu och baka en ny paj som jag fått nys om. Kanske jag får provsmaka ett litet hörn i allafall.. ;)

Hallonpannacottapaj
Hallonpannacottapaj



1 kommentar:

  1. Det låter bra att du är redo för utmaningen också! Vad är det för slinga du går? Jag känner ju inte till något sånt härikring :-P Tränar du något mer? Jag har inte satt något målän.. nu i helgen äter jag bara massa godsaker istället ;-)

    SvaraRadera