Translate

fredag 18 januari 2013

Tredagars ledigt!

Usch så kallt det är! Höll igår på frysabort när jag promenerade till och från jobbet. Men nu är det så skönt med en ledig helg, och vi håller oss inne.
   Så idag ska jag försöka städa riktigt ordentligt. Gardinerna ska också upp i fönstren, som varit så nakna nu i en veckas tid. Fy på mig! Men jag har faktiskt inte orkat bry mig, tills nu. Så efter frukosten kör jag igång, och jag anar att jag får viss hjälp också. Och de kan gå hur som helst. Haha.

Planer för helgen är annars att åka till min syster som fyller år imorgon tillsammans med mamma & pappa. Så jag hoppas att det har hunnit blivit lite mildare till dess.
   Annars ska vi fortsätta att riva mattan nere på gästtoan, och den sitter som BERG! Man får bort typ en centimeter åt gången, så det tar tid. Det blev väldigt mycket drygare med att fixa gästtoan än vad jag först trodde. Jag trodde typ jag skulle vara klar med den typ på en vecka, men det har gått två månader nu. Fast vi har inte gjort så mycket åt den sedan i december heller, men nu så gett vi sätta lite fart tycker jag.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar