Translate

fredag 18 januari 2013

Ideér - Loppisfynd och återvinning

Det finns så mycket fint och roligt man kan finna på diverse loppisar, second hand butiker och auktioner, som man sedan kan skapa någonting nytt av. Eller man behöver egentligen inte alltid åka till dessa ställen, gå upp på vinden eller ner till källaren och röj bland gamla saker. Kanske hittar du något som är gammalt och ganska trist, men hipps vips finns det en gnutta potential till att skapa någonting nytt och som blir toppenfint att ha framme.
De är bara fantasin som sätter stopp.


Loppisfynd och återvinning



På mitt skrivbord har jag en lampa som jag köpte i Gottne. Jag målade den vit, putsade den en aning och satte sedan på ett litet gulligt band.
   Pennburkarna är egentligen majsburkar. Tog ett lite tjockare papper, mätte ut hur mycket jag behövde och limmade sedan fast de. Går ju att göra hur många och fina som helst! Super enkelt!
   Och behöver man hjälp på traven så finns det massor med ideer på nätet. I boken här finner jag inspiration till många läckra saker, så det är bara att sätta igång.
 

2 kommentarer:

  1. Visst är det så! Jag gillar din skrivbordshörna! Lite avis på hyllan du har ovanför.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst är den fin! Jag har bara sett den hyllan i kök tidigare, men vårat är ju på tok för litet. Så den fick sin plats i sovrummet hos oss istället, och det går ju också. ;)

      Radera