Translate

torsdag 10 januari 2013

Tillbaka på banan..

... i allafall ett tag till.

Hallå alla där ute! Rekordlängesen jag skrev någonting här nu, men nu har det börjat klia lite i fingrarna igen. Decembermånad har passerat, och med allt vad den innehöll. Den absolut bästa och mysigaste månaden av dem alla enligt mig. Vi har tillbringat mycke tid med nära och kära, ätit god mat och frossat i diverse julgodis & kakor. Precis som de ska vara. Men snabbt som sjutton är vi nu inni januari, och julstöket håll på avvecklas här hemma för denna gång. Så nu ser jag fram emot våren istället och ett härligt nytt år.

2013 - Jag undrar var det har att bjuda på.
Tänk om man de visste? Kanske jag måste läsa något såntdär årshoroskop, där brukar ju det mesta stå. Som hur vi kommer att klara det ekonomiskt? Kommer kärleken att sprudla? Kanske en ny karriär väntas? Vilka datum ska jag se upp med? o.s.v. Eller så skippar jag det.
   Men lite planer har vi iallafall klart för det kommande året.
  • Renovering av toan nere ska nu först bli klar.
  • Renovering av vardagsrummet väntas efteråt.
  • I April åker Niklas och jag till Sundsvall en helg för att bl.a se Måns Möller uppträda.
  • En resa till stockholm tillsammans med mina fina vänner Anna och Lena blir senare i vår.
  • Och husvagnssemester till sommaren som vanligt.  
Så allt de ser jag verkligen fram emot.
Bra med drömmar och planer, men sedan måste de också finnas lite tid till allt där imellan också. Typ som att hitta ett gammalt loppisfynd som man kan "shabby chica" lite, eller som jag hörde någon karl säga, " de borde inte heta shabby chic, utan skabbigt skick " Haha. Men de funkar för mig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar