Translate

tisdag 20 november 2012

Nu börjar det klia i fingrarna

Baka - Kalendrar - Pyssel - Stök - Klappar - Musik
Sätt ordet jul framför och där har vi grejen.
 
 
Pratade med min mamma igår och hon hade redan hunnit baka en massa. Själv ligger jag efter och har inte bakat något ännu. Får se om jag hinner börja med något i veckan eller om baket får vänta tills nästa vecka. Här ska då tillverkas lussekatter, saffransskorpor, fudge, knäck, kola, hallongrottor och polkarutor. Chokladbollarna överlåter jag till dess expert Niklas. Haha.
 
Håller på fullt med att hitta klappar till barnens kalendrar. De får inte vara för stort, och inte vill man att de ska kosta för mycket heller. 24 klappar gånger 2.. Hmm.. Men jag gör en liten fuling till Rasmus kalender, om man nu får säga så. Jag går upp på vinden och leta reda på lite grejer som vi lagt undan sen en tid, eftersom vi haft på TOK för mycke leksaker. Dom har han inte sett på ett bra tag, så då slår jag in dem till honom. Tror inte han märker någon skillnad om det är nya eller gamla leksaker. Inte så dumt va? Haha.
   Till Moa har jag köpte några hårspännen och pysselgrejor, men jag är långt ifrån klar.
 
Pyssel är alltid roligt att hålla på med, speciellt såhär i juletider. Åker ju till sundsvall i helgen och då ska jag springa in på Panduro och köpa lite saker. Självklart blir det några smällkarameller och girlanger.
 
Det årliga julstöket! Nästa vecka sätts det igång.. Gardinerer ska bytas, fram med stakar och stjärnor och julgrupper med hyacint och amaryllis ska göras. Och inte på tal om städingen! Dags att redan nu börja förbereda sig.
 
Har smått börjat inhandla lite julklappar, mest från nätet.
Många vill hinna göra bort alla sina julklappar innan ens advent har börjat, men de vill verkligen inte jag. Fy så tråkigt! Man vill ju handla julklapparna när snön ligger vit ute och julmusik spelas i alla butiker. DÅ vill i allafall jag handla mina julklappar. Sen att man kan göra bort några klappar innan eller från nätet är väl en annan femma.
 
MUSIKEN! Bland de viktigaste för julstämmningen tycker jag.
Mina favoriter bland jullåtar är Last Christmas & Gläns över sjö och strand. Men när jag var liten var det Leif LOKET Olssons -Vart tog tomten vägen? Haha.. Minns ni den?
 
picture
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar