Translate

onsdag 7 november 2012

Ikväll blir det bio!

Ska bli så jädrans roligt!
Sist jag var på bio var för tre år sedan, så det är ett tag sedan. Och kvällens film blir:

Paranormal activity 4

Wiiie! Förutom roligt känns de lite läskigt också.. Haha. Jag menar, jag ska ju köra hem sedan ensamen i bilen! Såklart ser jag den tillsammans med de andra två skräckfilmsbrudarna, Frida & Hellan. Tänkte också hinna gå på stan en sväng. Måste fixa lite kläder och sedan lite julklappar också tänkte jag.

Var igår till hälsacentalen för min knöl på fingret. Först tittade en sköterska på det och ville att läkaren skulle titta.. Men såklart hade dom inte tid just då, så nu får jag boka om tiden igen... Suck. Men troligtvis trodde hon att de var ett ganglion, vilket är:
"Ett ganglion är en rundad utbuktning i anslutning till en led eller en sena. Gangliet är som en liten ballong fylld med ledvätska.Utbuktningen utgörs av en bråckbildning på ledkapseln eller glidytehinnan runt en sena. Gangliet kan vara mjukt eller hårt beroende på hur fyllt det är med ledvätska. Ibland kan ett ganglion förorsaka lokal ömhet. Beror ofta på överbelastning. Ganglion på ovansidan av fingret över den yttersta leden kallas även för mukös cysta. Mukösa cystor på fingrarna är vanligare hos äldre patienter med arthros i smålederna."

Shit! Tillhör jag de äldre människorna eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar