Translate

torsdag 1 november 2012

Glöggfest, glöggfest hele dan..



Glöggtider

Dom som känner mig vet att jag älskar glögg.
Och för varje år börjas det tidigare och tidigare och tidigare. I år hann de inte ens bli november innan flaskan åkte fram.
Törs jag nämna att jag kan dricka typ, varje dag?! Haha. Om inte så varannan.

Igår var jag på utbildning genom jobbet. Vi åkte till stan och fick lära oss lite om hur vi ska göra om en brand uppstår på jobbet. Väldigt intressant och lärorikt. Fick pröva på att släcka en brinnande docka med brandfilt, släcka ett brinnande föremål med pulversläckre och sedan hur vi på bästa sätt förflyttar boenden som är i fara. Och förutom att de var väldig viktig informtion som vi fick, så hade vi också himla roligt.

Är ledig idag innan helgjobbet väntar. Fast, jag har sökt ledig på lördagen faktiskt, BARA för att de var så jädrans länge sedan Niklas och jag hade en ledig dag tillsammans. Fem veckor sedan nu, och innan dess var det också fem veckor. En ledig helg på 10 veckor, de är helt klart inte okej. Sjukt egentligen att man måste ta semester en dag bara för att hela familjen ska kunna umgås, utan att någon jagar eller jobbar. Men nu får de klåen vara färdigjagat! Nu sätter jag ner foten! Så de så!
Bra och viktigt med egna intressen, meeeeen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar