Translate

söndag 3 juli 2011

Loppisfix och syjunta!

Söndagkväll... igen!
Veckorna går som vanligt fort, men helgen desto fortare..

Hela helgen har gått till att dona och fixa får vårat loppis, som nu fått namnet
Lillstugans Loppis!
Jag, Susanne och Anki har varit där i princip hela fredagen och lördagen, men även idag har vi varit där en sväng. De är så kul! Igår när vi höll på att fixa så kom de in en gammal tant som undrade om det var här de var loppis? Vi ba, öh joo, men vi öppnar inte förrän nästa helg, men titta om du vill.. Så hon var säkert där en halvtimme och kikade runt, köpte lite garner och annat. KUL! Vår första kund.. :)
   Så, till helgen har vi invigning av vårat Loppis, på lördag klockan 12.00. Ni hittar oss på Junselevägen 25, ca 250m från Uno X i riktning mot Myckelgensjö. De finns också möjlihet för att köpa en kaffeslörk och lite döppe till en billig peng.

VARMT VÄLKOMNA!

Annars i helgen har vi varit en sväng till mor och far min i Skorped, och idag har vi hälsat på några vänner. Sedan ikväll har jag och Suss haft syjunta. De var ett tag sedan sist, men den här gången gav vi oss på att göra hjärtan, precis sånna som de har på Himlen runt hörnet. Så, istället för att köpa där provade vi på att göra några själva. Ska prova oss fram med olika tyger och former, så tillslut har vi dom som vi vill.. Eller, Suss fick sin som hon ville, medan min blev lite "njaaa".. Haha!



Jag började även att sy på min "kappa" som jag ska ha till iskbänken istället för luckor. Men, den hann inte bli klar, så de spars till nästa gång.

De blir av de hära blommiga tyget

I veckan blir de till att fixa de sista innan lördagen, men på torsdag ska vi och Niklas syskon m. familj bjuda med deras pappa för att fara och lyssna på Orup. Han fick de som födelsedagspresent, så de ska bli kul.
   Annars hoppas vi på fint väder för att kunna vara ute i solen och kanske ta oss ett dopp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar