Translate

söndag 11 september 2011

11 September

Idag är det 10 år sedan de hemska terrordåden i USA.. Ännu ett bevis på vad tiden går fort.
Jag kommer ihåg att när jag kom hem från skolan och skulle sätta på mitt favvo program som var Sunset Beach så hade det där precis hänt. Man fattade nog inte egentligen vad det var som hade hänt.
Jag såg på olika Youtube klipp igårkväll av folk som hade filmat händelsen, och det är ju helt ofattbart. Två plan som flyger rätt in i de två höga byggnaderna, man ser folk som hoppar från toppen och människor som flyr för sina liv. Vilken fruktansvärt upplevelse de måste ha varit...
Lästa i tidningarna att USA farar för att ett nytt terrordåd ska inträffa idag.. De får de bara inte hända.

Igår var jag och båna bara hemma. Vi åkte ner på affärn en sväng, men de var allt.
Vi såg på lite teve, ritade, röjde, badade och vilade. En ganska skön och lugn lördag.
Idag ska jag ta mig an att göra en stek, eftersom mina föräldrar ska komma till kvällen efter att mamma och slutat jobba. Rasmus fyller år på tisdag men då är min pappa ute och kör, så därför kommer dom ikväll för att uppvakta honom. Så de blir stek, pärer´n och hemgjord vinsås. Mmm.. Eller jag hoppas då det.  

Hade det varit jag som fyllt år på tisdag så hade jag önskat mig en plåtform för muffins och ett till kakfat. Muffinsform har jag inte, kakfat har jag, meeeen, man kan aldrig få för många av dem. =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar